sunnuntai 6. elokuuta 2017

Terveysuhka marketeissa

Rouva sanoi, että Potkulautamies saa hakea marketista rapuliinoja ja pari rapua. Potkulautailin Arabian kauppakeskukseen, jossa liukuportaiden yläpäässä minua odotti Topi ja Hermanni. - Onko sinulla kiire, Topi kysyi.

Topi on K-supermarketin vakituinen asiakas, joka liikkuu sähköisellä pyörätuolilla. Hermanni on Topin pieni koira, joka on Topin sylissä mihin Topi meneekin. Hyvät kaverit.

Topi pyysi että olisin Hermannin seurana sen aikaa, kun hän käy kaupassa. Marketti oli antanut Hermannille porttikielon: joku tai jotkut nirppanokat olivat uhanneet valittaa kaupungin terveystarkastukseen, jos pyörätuolilla liikkuva Topi tuo sylikoiran heidän ruokakauppaansa. Epähygieenistä?

Minua Topi varoitti, että Hermanni saattaa haukkua. Ei Hermanni juurikaan haukkunut, tuijotti liukuovea, jonka taakse Topi katosi, tärisi ja itki.

Topi tuli ja minä menin markettiin ostoksille. Tuoretiskiltä ostin purkin täplärapuja (10 kpl). Varoitin samalla myyjää, että olen ehkä aiheuttanut epidemian: -  Kävin ostoskeskuksen vessassa ja unohdin pestä käteni. Valikoin äsken tomaatteja ja koettelin niiden kypsyyttä.

Kotona luin Hesarista, että hallitus puuhailee lakia, jonka mukaan ajoneuvon kuljettaja saisi pitää älypuhelinta kädessä pysähdyksissä ollessaan esimerkiksi liikennevaloissa. Minulla on ehdotus paljon tärkeämmäksi laiksi: marketin vihannesosostolla asiakkaiden on sakon uhalla käytettävä steriilejä kertakäyttökäsineitä. Valvontakamerat on valmiina.



P.S.
Seuraavaksi Potkulautamies saa hakea apteekista Rouvalle lääkkeitä.

1 kommentti: